Google 'ın En Başarılı Arama Motoru Olmasının Sırrı
Google öncesinde ki arama motorları, arama sonuçlarına göre değil, kim daha fazla ödeme yaparsa, öncelikle onun sunduğu bilgilere dayanmaktaydı. Bununla birlikte eski arama motorlarının anahtar kelime değil, internet siteleri tarafından sunulan bilgilere güvenerek tarama yaptıklarını da bilmemizde fayda var.
Tabi ki böyle çalışan arama motorlarında öncelikle çıkmak isteyen site yöneticileri sistemi manipüle ediyor, konuyla ilgisi olsun veya olmasın, her arama sonuçlarında çıkmak için, alakasız bilgiler sunuyorlardı. kaba tabirle sistem bir tür pazarlama yönetimine dönmüştü. Google 'ın yakın zamanda konuyla alakasız içerikleri yazan siteleri cezalandırdığını hatırlayanlarımız vardır.
Google bu sistemi değiştirmek için yeni algoritmalar yaratarak, her bir internet sitesinin kaç adet farklı site tarafından bağlantı olarak verildiğini raporladı. Bu rapor, sitelerin kendi sundukları bilgilerin değerlendirilmesi için kullanıldı. Kısacası bugün backlink dediğimiz olay değerlenmiş oldu. Çok iyi tanınan ve güvenilen internet sitelerinden ciddiye alınarak paylaşılan linkler değerlenmiş oldu.
Google algoritmaları sayesinde sistemin pazarlama stratejisine dönmesi engellenmiş oldu. Tabi reklam olayı tamamen kesilmedi. AdWords sistemi ile bu açığı kapattılar. Yani markasını belli bir ücret karşılığı pazarlamak isteyen site yöneticileri de düşünülmüş oldu. Reklamlardan elde edilen gelirlerle kendisini geliştiren ve araştırma geliştirme laboratuvarları açan Google, bugün dünyanın en gelişmiş arama motoru oldu.
İyi resim çizerim, süper şiir yazarım veya güzel hikaye çıkarırım! diyorsan 10.000 TL kazanabilirsin! Tıkla detayları hemen gör..