Viral reklam dediğimiz, genelde video olarak sunulan ve son kullanıcılar tarafından çekilmiş olan reklamlardır. Belli bir ürünü hedef alan videolar, başarılı olduğu takdirde internette çok kısa sürede geniş bir kitleye hemen ulaşıyor. Bu gerçeği gören firmalar, genelde viral reklamları satın alıp kullanma yoluna gidiyorlar. Hatta bazen kendileri son kullanıcıymış gibi bir video video oluşturarak,viral reklam yaratıyorlar.
Uzmanlara göre bu yeni pazarlama yöntemi, reklamın kendisinden bile daha başarılı. Bu konuda yapılan reklamlar gün geçtikçe artıyor. Twitter veya Facebook 'u aktif olarak kullanan birisiyseniz, günde en az 3 - 4 viral reklama denk geldiğiniz oluyordur.
İnternette viral içeriklerin daha hızlı ve çabuk yayıldığını öğrendik ama bir de viral reklamlar arasında diğer viral reklamlara göre daha fazla paylaşılan ve çabuk yayılanlar vardır. Peki bunun sebebi nedir?
Bazı viral videolar diğerlerine göre neden daha fazla yayılır?
Araştırmacılar bu sorunun cevabını bulmak için Facebook ve Twitter başta olmak üzere, yine buna benzer platformlarda kullanıcıların hareketlerini ve paylaştıkları viral videoları ölçümlüyorlar. Bu çalışmalarının sonucuna göre, neşeli içerik ve komiklik barındıran videoları, hüzünlü videolara göre daha çok seviyor ve daha fazla paylaşıyoruz. Ama hepsini geçen viral videolar ise başka tür içerikte.
İnternette en çok ilgi gören ve paylaşılan viral reklamların türü, öfke duyduğumuz videolar. Bir olaya kızıyoruz, öfkeleniyoruz ve diğer insanların bilgilenmesi ve bizim fikrimize katılması için daha çok paylaşıyoruz.
İyi resim çizerim, süper şiir yazarım veya güzel hikaye çıkarırım! diyorsan 10.000 TL kazanabilirsin! Tıkla detayları hemen gör..